Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Groei in mondiale mediabestedingen 


 

De wereldwijde mediabestedingen zijn in het eerste kwartaal van 2008 met 4% gestegen.


 Dit blijkt uit gepubliceerde cijfers van Nielsen  in Global AdView  Pulse .

 

De grootste groei was in Afrika waar de bestedingen met 16% toenamen, gevolgd door Azië Pacific met 10%. Noord-Amerika en Europa, de meer ontwikkelde regio’s, blijven daarbij ver achter met respectievelijk +1% en -0,4%.

 

Dat de media- en reclamemarkt in Europa afvlakte is voor een deel terug te brengen op economische onzekerheid, maar de verwachting is dat de grote evenementen Euro 2008 en de Olympische Spelen het uiteindelijke jaarcijfer positief zullen beïnvloeden.

 

Wereldwijd gezien heeft gezondheidszorg het grootste aandeel in de mediabestedingen met ruim 10% van alle reclameactiviteiten. Op zich niet verwonderlijk aangezien 9% van alle consumenten in de wereld aangeeft dat gezondheid hun grootste zorg is en dat aantal zal naar alle waarschijnlijkheid nog verder stijgen.

 

Televisie is op dit moment verantwoordelijk voor 60% van de wereldwijde mediabestedingen en blijft daarmee het grootste mediumtype, dat een groei van 6,7% kent. Dagbladen kenden een lichte groei van 0,4% (bijna 24% van de bestedingen) en tijdschriften kregen te maken met een daling van 0,9 %.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus