Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Forse stijging netto online mediabestedingen 


 

In het tweede kwartaal van 2008 stegen de online media bestedingen met 15,7 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2007.


 

Dit blijkt uit gepubliceerde cijfers van IAB Nederland dat, samen met 20 internetexploitanten en onderzoeksbureau Nielsen, de netto mediabestedingen aan online display advertising over het tweede kwartaal van 2008 in kaart bracht. Het gaat om een bedrag van 41,8 miljoen Euro.

 

Deze omzet is gerealiseerd bij duizenden Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines. Deelnemende exploitanten aan deze registratie zijn: RTL Nederland, Adformatie, Funda, WebAds, MSN, Netdirect, Tradedoubler, RealGames, Daisycon, Sanoma Mens Magazine's (via Ilse Media), Veronica (via Adlink), Lycos (via Adlink), Ilse Media, IDG, Wegener Multimedia, Adlink, Testnet, WebRegio, Telegraaf en PCM Uitgevers.

 

Volgens Marco Derksen, voorzitter van IAB Nederland, wordt er overigens op dit moment hard gewerkt aan een verbeterde registratiemethodiek die waarschijnlijk nog dit jaar gelanceerd zal worden.

 

Kijk hier voor het volledige persbericht. 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus