Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Online waardering bepalend voor aankoopbeslissing 


 

De kleine groep klanten die ervaringen over aankopen online publiceert, heeft veel invloed op potentiƫle kopers.


Dat blijkt uit een onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Rubicon Consulting. Na mond-op-mond reclame worden de online verslagen, commentaren en ervaringen gezien als belangrijkste informatiebron bij het nemen van aankoopbeslissingen.

 

De leeftijd van de informatiezoekers is wel een belangrijke factor voor de mate waarop zij worden beïnvloed door informatie op het web. De leeftijdscategorie 19 t/m 21 jaar laat zich het meest door het internet leiden. Van die groep laat meer dan 60 procent zich door de online referenties beïnvloeden bij het aanschaffen van elektronische apparatuur of het kiezen van een film. Ongeveer 45 procent van hen laat zich bij de kledingkeuze leiden door de online mening van anderen.

 

Het complete onderzoek is hier te vinden.

 

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus