Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Oplagegroei voor veel tijdschriften 


 

Tijdschriften blijven het belangrijkste doelgroepenmedium.


Het derde kwartaal van 2008 leverde veel bladen weer een aardige groei op. Het betreft daarbij voornamelijk titels voor specifieke doelgroepen. In dit segment werden ook veel nieuwe titels succesvol gelanceerd. De totale verspreide oplage van de publiekstijdschriften kende een lichte daling van anderhalf procent ten opzichte van een jaar eerder. Dit blijkt uit de onlangs gepubliceerde nieuwste HOI-cijfers.

 

De grootste groei (18 procent) kwam op naam van de auto-en motorbladen, met als uitschieter ANWB Auto dat de oplage met ruim 53 procent zag stijgen. De opvoedingsbladen (11, 1 procent) en reis- en recreatiebladen (7,9 procent) completeren de top-3.

 

Op 31 maart 2009 publiceert HOI (Instituut voor Media Auditing) de oplagecijfers van het 4e kwartaal 2008. Op 12 mei 2009 zullen de gecertificeerde jaarcijfers 2008 gepubliceerd worden.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus