Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Daling mondiale mediabestedingen. 


 

De mondiale mediabestedingen daalden in het eerste kwartaal van 2009 met 7,2 procent vergeleken met deze periode in 2008.


Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde rapport Global AdView Pulse van marktonderzoeksbureau Nielsen.

 

Het betreft de reclame bestedingen in de segmenten Televisie, Dagbladen, Tijdschriften en Radio. De wereldwijde economische crisis is duidelijk terug te vinden in de internationale trends op de advertentiemarkt. De zwaarste daling in mediabestedingen is terug te vinden in Noord-Amerika (-12,4 procent). Europa volgt met -8,6 procent. De daling in Azië Pacific is relatief gering met een percentage van -2,3.

 

Van de vier grote mediumtypen hadden de tijdschriften het verreweg het zwaarst met een afname van 17,4 procent. Dagbladen daalden met 9,1 procent, Televisie met 4,7 en Radio met 2,5.

 

Klik hier voor meer informatie uit het onderzoek.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus