Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Dagbladreclame succesvol 


 

Intensief leesgedrag en een positieve houding richting reclame zijn belangrijk voor het succes van dagbladadvertenties.


Dat blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van Universal Media en Cebuco is uitgevoerd door bureau Veldkamp.

 

De ‘Kwaliteit van bereik’ geeft aan hoe de lezers worden bereikt en zegt het een en ander over de manier waarop zij met het betreffende medium verbonden zijn. Dit is sterk van invloed op de impact van printreclame.

 

In het onderzoek zijn alle variabelen aan bod gekomen. Kenmerken zoals leesduur, engagement en bladbinding bleken van invloed te zijn, maar vooral de leesintensiteit en ontvankelijkheid voor reclame zijn bepalend voor de impact. Een advertentie in een volledig bekeken krant levert de helft meer merkherkenning op dan een reclame-uiting in een krant die slechts voor een deel werd bekeken. Bovendien is er sprake van aantoonbaar meer winkelbezoek.

 

Dit is ook het geval bij ‘reclame-ontvankelijke’ lezers. Zij bekijken bijna twee keer zoveel advertenties als ‘reclame-kritische’ lezers en geven aan bewust op aanbiedingen te letten. Zij zien advertenties als een vast onderdeel van de krant.

 

Klik hier voor het volledige onderzoek.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus