Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Enorme daling mediabestedingen 


 

De netto mediabestedingen zijn in het eerste half jaar van 2009 fors gedaald.


In vergelijking met dezelfde periode in 2008 was er sprake van een daling van 15,1 procent. Dit blijkt uit het onlangs gepubliceerde Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen van onderzoeksbureau Nielsen. De bestedingen kwamen volgens Nielsen uit op € 1,86 miljard en dat is € 331 miljoen minder dan een jaar eerder in dezelfde periode.

 

Alle mediatypen werden getroffen door dalende advertentie-inkomsten, maar de grootste daling werd genoteerd bij de printmedia. Zij zagen de gezamenlijke mediabestedingen met 21,4 procent afnemen. In de eerste helft van 2008 was er bij de printmedia ook al sprake van een daling ten opzichte van het jaar daarvoor, maar toen was het percentage met 4,2 procent minder dramatisch.

 

Bij de audiovisuele media was eveneens sprake van een forse daling (12,5 procent) en zelfs internet heeft last van de economische crisis. Na jaren van dubbele groei kreeg het digitale medium in de eerste helft van 2009 voor het eerst te maken met een daling van de mediabestedingen met 2,5 procent.

 

Klik hier voor meer informatie uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus