Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Nederland kritisch op online informatie 


 

Nederlanders geloven lang niet alles wat online staat.


Dat blijkt uit een onderzoek van communicatieadviesbureau Weber Shandwick.

 

Aan 5464 Europeanen werd gevraagd door welke communicatiekanalen ze worden beïnvloed bij het nemen van aankoopbeslissingen. Online aanbevelingen hebben, met gemiddeld 24 procent, in alle Europese landen de grootste invloed. Daarna volgen beïnvloeding van familie en vrienden (20 %), winkelpersoneel (13%), Print (12%), Corporate Website (ook 12%), RTV (9%) en Advertising (eveneens 9%).

 

Het onderzoek onder Europese consumenten, dat onder andere werd gehouden in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, toont aan dat online aanbevelingen weliswaar de meeste invloed hebben op aankoopbeslissingen van de consument, maar dat voor het controleren van feiten nog steeds de traditionele bronnen zoals kranten en tijdschriften worden geraadpleegd,

 

Klik hier voor meer informatie uit het onderzoek.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus