Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Kijkers vinden reclameblok storend 


 

Bij het kijken naar een tv-programma ervaart 75 procent van de kijkers de tussentijdse reclames als zeer storend.


Dat blijkt uit een onderzoek van kabel- en mediabedrijf UPC. Het onderzoek werd door onderzoeksbureau MWM2 uitgevoerd tussen 25 maart en 2 april van dit jaar onder ruim 2.700 televisiekijkers.

 

Gemiddeld kijkt men dagelijks bijna 3,5 uur tv. Opvallend is dat ruim 48 procent het liefst alleen kijkt. Vrouwen kijken bij voorkeur alleen naar een soap of tv-serie, mannen kijken graag alleen naar sport. Documentaires, informatieve en educatieve programma’s worden zowel door mannen als vrouwen het liefst alleen gevolgd. Films, shows en entertainmentprogramma’s daarentegen worden graag in gezelschap bekeken.

 

Ondanks de mogelijkheid om op internet de programmering te bekijken, is de gedrukte tv-gids het meest populair om na te gaan welke programma’s er worden uitgezonden. Van de ondervraagden geeft 52 procent hier nog de voorkeur aan.

 

Klik hier voor het hele persbericht.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus