Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Adverteerders reageren slecht op sociale media 


 

Nederlandse adverteerders verwaarlozen veelvuldig klantenvragen die via sociale media binnenkomen.


Dat blijkt uit het Digital Dialogues Pulse onderzoek van Return Social. Dit vorig jaar opgerichte bedrijf heeft voor het onderzoek de vijftig belangrijkste adverteerders geselecteerd en in totaal 295 relevante vragen gesteld. Het is de bedoeling dat het onderzoek ieder half jaar wordt herhaald.

 

Van de vragen die via Twitter werden gesteld, bleef 58 procent onbeantwoord. Via Facebook kreeg 40 procent geen reactie. Financiële dienstverleners reageren doorgaans het minst en bovendien het traagst van alle branches. Automotive en energiebedrijven reageren het vaakst en daarbij ook het snelst. Op koopsignalen via sociale media (webdare) wordt vrijwel niet gereageerd.

 

Klik hier voor het complete onderzoek van ReturnSocial.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus