Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

TV bestedingen nemen weer toe 


 

De sterke groei van de bestedingen voor televisiereclame in de eerste helft van dit jaar is doorgezet in het derde kwartaal.


Dit blijkt uit de nieuwe bestedingscijfers voor televisiereclame die onlangs bekend werden gemaakt door SPOT, het Nederlandse kenniscentrum voor televisiereclame.

 

In het derde kwartaal van 2010 zijn de nettobestedingen toegenomen tot een niveau van 176 miljoen euro. Ten opzichte van het derde kwartaal in 2009 is dit een stijging van ruim 15 miljoen euro, een groei van 9,6 procent. In de eerste helft van 2010 werd een toename van 8,8 procent gerealiseerd.

 

De stijging is in alle sectoren terug te vinden. Opvallend is dat de autobranche en de Doe-Het-Zelf zaken weer volop actief zijn na een flinke stap terug in 2009. Daarnaast blijven de supermarkten en merkfabrikanten van consumptiegoederen tot de sterkst stijgende sectoren behoren. Eerder deze maand voorspelde PwC (PricewaterhouseCoopers) al een versneld herstel van bestedingen in de TV-sector als gevolg van de digitalisering.

 

Klik hier voor het hele persbericht van SPOT.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)