Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Britse uitgevers willen investeren 


 

Britse uitgevers investeren verwachtingsvol in mobile en apps voor het ontwikkelen van marktkansen en verdienmodellen.


Dat blijkt  uit het jaarlijkse trendonderzoek van de Association of Online Publishers (AOP) onder de directies van de aangesloten bedrijven.

De uitgevers hebben meer vertrouwen in de economie dan vorig jaar, maar dat vertrouwen is nog wel broos. Daar waar vorig jaar 70 procent de economische ontwikkeling als grootste bedreiging zag, geldt dat nu voor de helft van de uitgevers.

 

Om geen kansen te verspillen zijn de uitgevers, ondanks de moeilijke tijd, bereid te investeren in trends en kansen. “Mobile” en “apps” zijn daarbij de sleutelwoorden. Inmiddels bied 72 procent van de AOP-leden mobile sites aan. Van de onderzochte uitgevers heeft 40 procent betaalde apps tegenover 12 procent in het vergelijkbare onderzoek vorig jaar. Voor gratis apps was dat vorig jaar 37 procent en nu 60. Gratis blijft dus het grootst, maar betaald groeit wel harder.

 

Klik hier voor het hele bericht.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus