Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Bruto mediabestedingen stijgen weer 


 

De bruto mediabestedingen lagen in juli van dit jaar 10,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder.


Dat blijkt uit de Ad Market Trend, het maandelijkse rapport van onderzoeksbureau Nielsen over de ontwikkelingen in de Nederlandse media- en reclamemarkt .

In totaal kwamen de bruto mediabestedingen uit op ruim 404 miljoen euro. De bruto mediabestedingen lagen in juli 2010 ruim 39 miljoen hoger dan in juli 2009 en bijna 46 miljoen hoger dan in juli 2008.

 

Met uitzondering van vaktijdschriften, radio en internet, noteerden alle mediumtypen groei. De meerderheid zelfs met dubbele cijfers. De groei van het cluster printmedia is in juli toegenomen tot 17,6 procent. De mediabestedingen van dagbladen namen, met 23,3 procent, het meest toe, gevolgd door publiekstijdschriften (10,4 procent) en sponsored magazines (3,9 procent).

 

Klik hier voor het volledige rapport

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus