Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Het succes van inhaakadvertenties 


 

Inhaakadvertenties in dagbladen dragen sterk bij aan de sympathie voor het merk en blijken totaal niet te irriteren.


Dat blijkt uit een onderzoek van Cebuco naar communicatie rondom het WK Voetbal.

 

De marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen liet voor dit onderzoek rond de WK-finale vorige maand tien dagbladadvertenties onder de loep nemen die inhaakten op het voetbalevenement.

 

Uit het onderzoek kwam onder meer naar voren dat merken die een direct verband hebben met het evenement meer kans op succes hebben. Een voorbeeld hiervan is de relatie tussen bier en voetbal. Advertenties die als logisch worden gezien, kunnen over het algemeen op veel hogere scores rekenen dan uitingen waarbij de relatie met het WK vergezocht is.

 

Liefhebbers van het evenement waarnaar wordt verwezen, blijken meer aandacht en waardering voor de advertentie te hebben dan andere krantenlezers. Toch scoren inhakers niet per definitie beter dan reguliere advertenties. Een goede positie in het dagblad en een goede, originele en vermakelijke creatie blijven een grote voorwaarde voor succes.

 

Klik hier voor meer informatie uit het onderzoek.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus