Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Televisiegebruik sterk toegenomen 


 

Nederlanders zijn, met 148 minuten per dag, opnieuw meer televisie gaan kijken.


Dat blijkt uit de nieuwe resultaten van het Tijdbestedingsonderzoek van SPOT, het Nederlandse kenniscentrum voor televisiereclame.

 

In 2008 was dat nog 138 minuten.  Naast de genoemde 148 minuten live televisiekijken wordt per week ook nog eens 45 minuten besteed aan diensten zoals Uitzending gemist: 25 minuten via de TV en 20 minuten via de computer. Het is voor het eerst dat het uitgesteld kijken wordt meegenomen in het Tijdbestedingsonderzoek dat is uitgevoerd in maart 2010.

 

Opmerkelijk is dat prime time voor on demand kijken, net als bij live televisiekijken, rond half tien ’s avonds ligt. Het voordeel van het kunnen kijken op ieder moment van de dag lijkt daarmee slechts een kleine rol te spelen.

 

In totaal wordt er per dag vijf uur en drie kwartier aan media besteed. Televisiekijken heeft hierin een aandeel van 45 procent. Radio en internet volgen met respectievelijk 33 en 23 procent. Aan het lezen van tijdschriften, kranten, folders en boeken wordt 9 procent van de mediatijd besteed, gevolgd door gamen (4%), muziek luisteren (3%) en bellen (2%).

 

Klik hier voor alle informatie uit het Tijdbestedingsonderzoek van SPOT.

 

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus