Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Folders nog steeds populair 


 

Ongeadresseerde brievenbusreclame werd ook in 2009 nog volop door consumenten gewaardeerd.


Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde onderzoek ‘Thuis Binnen Bereik’, een gezamenlijk initiatief van TNT Post, Alfa Groep, Interlanden Spreigroep, DistriQ en Netwerk VSP.

 

Volgens het onderzoek, dat werd uitgevoerd door onderzoeksbureau Veldkamp, worden reclamefolders in ruim driekwart van de huishoudens door minimaal twee personen bekeken. In totaal werden er in 2009 11,9 miljard folders verspreid in Nederland. In 2008 was dat 12,05 miljard. Het percentage nee/ja- en nee/nee-stickers steeg van 14,6 naar 16,9 procent.

 

De gemiddelde tijd die in 2009 per week werd besteed aan het lezen van folders was 43 minuten. Dat is 3 minuten meer dan in 2008 en 7 minuten meer dan in 2007. In 1998 werd slechts 28 minuten besteed aan het lezen van de ongeadresseerde informatie. Vorig jaar heeft 27 procent van de consumenten gerespondeerd op de gemeten folders, de hoogst behaalde respons tot nu toe.

 

Klink hier voor het hele onderzoek.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus