Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Nog meer groei verwacht voor online adverteren 


 

De verschuiving naar online en interactief adverteren heeft zich de afgelopen jaren zeer snel en breed ontwikkeld.


Dat blijkt uit het onderzoek Trends in de B2B mediabestedingen 2010-2011 dat is gedaan in opdracht van De Groep Uitgevers voor Vak- en Wetenschap (UWV) van het Nederlands Uitgeversverbond (NUV).

 

Eenzelfde onderzoek werd ook al in 2006 gedaan, waardoor er vergelijkingsmateriaal is om de diverse trends in kaart te brengen. Hoewel de budgetten voor mediabestedingen sinds 2006 fors zijn gedaald,  neemt de populariteit van online adverteren gestaag toe. Zo worden in toenemende mate social media ingezet door de B2B-adverteerder. De groei van online gaat niet alleen ten koste van print, maar ook van beurzen, events en DM.

 

Door de veranderingen in het landschap van de B2B-marcom zal, volgens het onderzoek,  steeds meer van uitgevers worden verwacht. Zo zal de uitgever zich niet langer kunnen beperken tot het bieden van advertentieruimte, maar zal hij onder meer de effectiviteit van de advertentie moeten kunnen aantonen.

 

Klik hier om het volledige onderzoek te kunnen downloaden.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)