Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Gebruik infofilter stijgt 


 

Het gebruik van infofilter bij het inzetten van consumentenadressen in de Direct Marketing is in 2008 gestegen naar 69%.


Dat is een toename van 15% ten opzichte van het jaar 2007. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek naar de ontwikkelingen in Direct Marketing dat is uitgevoerd door E-Profile, in samenwerking met Twinkle en IDMK. Ook de opt-in policy is tegenwoordig bij ruim tweederde van de bedrijven volledig ingeburgerd. Vorig jaar gold dit nog voor minder dan de helft van de bedrijven. Deze cijfers geven aan dat de professionalisering van deze branche zich steeds verder ontwikkelt.

 

Wat ook opvalt, is dat de klassieke advertentie in krant of tijdschrift fors aan terrein heeft verloren. In 2007 gebruikte 64% van de bedrijven deze vorm om hun doelgroep te benaderen. Voor 2008 verwacht nog maar 54 % hiervan gebruik te maken. Websites, e-mailmarketing en webvertising winnen daarentegen aan populariteit.

 

Toch is de ‘strijd’ tussen ‘oude’ en ‘nieuwe’ media nog lang niet beslist. Slechts 37 % van de bedrijven denkt dat direct e-mail een substantieel deel van direct mail zal gaan vervangen. En hoewel 85 % vindt dat het rendement op advertenties daalt  tegenover 55% m.b.t. direct mail, is nog steeds een kleine meerderheid (52%) van mening dat de papieren Antwoordkaart en coupons niet overbodig zijn geworden door de digitale respons media.

 

Het volledige onderzoek is terug te vinden op de website van E-profile.

 

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)