Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

HOI-cijfers tonen nieuwe daling bij kranten 


 

De kranten hebben ook in het derde kwartaal van 2009 te maken gehad met een dalende oplage.


Dat blijkt uit de dinsdag gepubliceerde cijfers van de HOI, het Instituut voor Media Auditing. Deze onafhankelijke organisatie publiceert vijf keer per jaar over de oplagecijfers van de printmedia in Nederland.

 

De totale verspreide oplage van betaalde dagbladen daalde met 2,9 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2008. Van de landelijke bladen zagen alleen nrc.next, Trouw en het Parool hun oplage stijgen.

 

In de totaal verspreide tijdschriftenoplage viel een stijging van 2 procent te noteren ten opzichte van een jaar eerder. Vooral de roddelbladen zagen de losse verkoop afgelopen zomer explosief stijgen als gevolg van een roerige tijd in showbizzland. Ook de vrouwenbladen en de tijdschriften over gezondheid, vrije tijd en wetenschap deden het goed.

 

Maar niet alle tijdschriften lieten positieve cijfers zien. Met name de mannen-, computer-, management- en omroepbladen toonden opnieuw een daling.

 

Op 30 maart worden de cijfers over het vierde kwartaal van 2009 gepubliceerd. Op 11 mei volgt de jaarpublicatie over 2009. Klik hier voor meer informatie. 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus