Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Radioluisteraars zijn traditioneel 


 

Radioluisteraars maken nauwelijks gebruik van de mogelijkheden om uitgesteld te luisteren.


Zo blijkt uit een onderzoek van het Radio Adviesbureau (RAB).

 

Dit in tegenstelling tot televisiekijkers die tegenwoordig veelvuldig gebruik maken van uitgesteld kijken. Van de mensen die via internet naar de radio luisteren, doet 90 procent dat ‘live’. Slechts 10 procent luistert (niet eens altijd bewust) naar een aflevering van een eerder uitgezonden programma..

 

De radio/stereo-installatie is met 56 procent nog steeds veruit het populairste platform om naar de radio te luisteren, gevolgd door de autoradio met 18 procent. De online-luisteraars hebben een aandeel van 12 procent.

 

De podcast weet zich nog steeds niet echt te manifesteren. Net als twee jaar geleden luistert 71 procent nooit naar een podcast. Het percentage dat wel regelmatig naar een podcast luistert is in twee jaar tijd slechts met 1 procent gestegen van 4 naar 5 procent.

 

Klik hier voor alle uitkomsten van het RAB-onderzoek.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)