Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

NOM Print Monitor 2007 


 

NOM Print Monitor heeft de jaarrapportage 2007 over het bereik van dagbladen en tijdschriften gepubliceerd.


De NOM Print Monitor is hét bereiksonderzoek voor printmedia in Nederland. Ongeveer  24.900 respondenten van 13 jaar en ouder worden jaarlijks ondervraagd over het lezen van ruim 200 dagbladen en tijdschriften. Deze steekproef staat voor 13.597.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder. Daarnaast wordt het gebruik van andere media vastgelegd, zoals radio luisteren, tv-kijken, bioscoopbezoek, internet- en computergebruik en het bekijken van gratis ansichtkaarten.


Om het onderzoek nog representatiever te maken wordt sinds oktober 2006 de zgn. nummerbereiksmethode gecombineerd met steekproeftrekking. Voor die tijd werd het gemiddeld bereik gemeten op basis van recency. Het onderzoek wordt vanaf 2006 uitgevoerd door Intomart GfK.

 

Op de website van NOM vindt u uitgebreide informatie over de onderzoeksopzet en –methodiek. Ook kunt u daar het meest recente rapport downloaden.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus