Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Bruto mediabestedingen dalen verder 


 

De bruto mediabestedingen zijn in de eerste helft van 2009 met 5,6 procent gedaald ten opzichte van de eerste helft van 2008.


Hiermee kwamen de totale bestedingen in de periode januari-juni 2009 uit op 2,73 miljard.

 

Dit blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Nielsen. Alle mediatypen hadden te maken met een daling van de bruto mediabestedingen, met uitzondering van Folders (+ 1,6 procent). De grootste daling kwam, met 11,4 procent, op naam van het cluster Printmedia. Het cluster Audiovisuele Media daalde met 3,8 procent ten opzicht van dezelfde periode een jaar eerder.

 

Ondanks de afgenomen bruto mediabestedingen zag Televisie het marktaandeel toenemen met 1,4 procent. Het marktaandeel Radio daarentegen daalde met 0,3 procent. Binnen Printmedia daalde het marktaandeel van Publiekstijdschriften met 0,9 procent. Ook Vaktijdschriften  en Dagbladen zagen het marktaandeel licht dalen met respectievelijk 0,4 en 0,3 procent.

 

Klik hier voor meer informatie uit het onderzoek.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus