MediaMarkt » |
Mediabestedingen blijven dalen. |
|||
|
In de maand april van dit jaar zijn de bruto mediabestedingen opnieuw gedaald. April is de derde maand op rij die een daling laat zien ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Dat blijkt uit het maandelijkse rapport over de ontwikkelingen in de Nederlandse media- en reclamemarkt van onderzoeksbureau Nielsen.
Alle mediatypen toonden een daling in april 2009, met uitzondering van de mediumtypen Folders (10,1 %) en Bioscoop (34,9 %). De grootste dalingen kwamen op naam van de Publiekstijdschriften (-22,6 %) en Vaktijdschriften (-13,1%).
De totale bruto mediabestedingen zijn in de periode januari-april afgenomen met 3,8 procent. Deze daling wordt geheel veroorzaakt door de bedrijven aan de onderkant van de markt die incidenteel adverteren. Zij hebben hun advertentiebudget verder verlaagd of adverteren helemaal niet meer. De top-10 adverteerders is 0,6 procent meer gaan adverteren, de top 100 besteedde 7,2 procent.
Klik hier voor het volledige onderzoek.
|