Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Marketeers verhogen interactief budget 


 

Meer dan 70 procent van alle marketeers in Europa verhoogt in 2009 het internet budget.


Dat blijkt uit de Marketeers’ Internet Ad Barometer 2009 van het EIAA (European Interactive Advertising Association).

 

Het onderzoek is uitgevoerd onder marketeers  in meer dan 10 Europese landen. Zij voorspellen voor 2009 een groei van 18 procent. In de twee volgende jaren gaan zij uit van een groei van 21 procent in 2010 en 15 procent in 2011. Ook de budgets voor mobile advertising kennen een stijgende lijn.

 

Het extra internet budget wordt vooral ingezet voor de doelgroep 25-45 jaar (ruim 50 procent) maar ook de leeftijdscategorie daarboven (45-54) zit flink in de lift. De extra uitgaven gaan ten koste van de traditionele kanalen zoals TV, kranten, DM en magazines.

 

Klik hier voor het volledige rapport.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus