Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Radio wint aan populariteit 


 

In 2008 luisterden meer Nederlanders naar de radio dan in 2007. De radiobestedingen namen eveneens toe.


Dit blijkt uit het Continu LuisterOnderzoek van het Radio Advies Bureau (RAB) en Intomart GfK.

 

De gemiddelde luistertijd steeg van 186 minuten in 2007 naar 194 minuten in 2008. Dat is een groei van ruim 4 procent. Het RAB maakte bovendien bekend dat het luisteren naar de radio via internet opnieuw is toegenomen. Van de ondervraagden maakt inmiddels 31,7 procent wel eens gebruik van internet om naar de radio te luisteren. Dat is bijna een verdubbeling in vergelijking met vier jaar eerder toen dat percentage op 15,5 procent lag.

 

Hoewel de kredietcrisis in het vierde kwartaal van 2008 voor een negatieve groei zorgde, sloot de radiomarkt 2008 toch af met een lichte groei van 1,4 procent. Met die groei werd de grens van 260 miljoen euro over schreden.

 

Klik hier voor meer informatie over de radioluistertijd en klik hier voor meer informatie over de radiobestedingen.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus