Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

TV-bestedingen dalen 


 

Adverteerders hebben in de eerste helft van dit jaar minder uitgegeven aan televisiereclame dan vorig eerste halfjaar.


De bestedingen kwamen in de eerste zes maanden uit op 456 miljoen euro. Dat is 4,2 procent minder dan in dezelfde periode een jaar eerder. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van SPOT, het Nederlands marketingcentrum voor televisiereclame.

 

De SPOT-zenders hebben met hun online videoplatforms in het eerste half jaar wel een groei (7%) gerealiseerd in vergelijking met 2014 en zijn uitgekomen op een omzet van 10,4 miljoen. SPOT verwacht dat de TV-markt in 2015 uiteindelijk toch nog op een nullijn zal uitkomen.

 

De kijktijd is inde eerste helft van 2015 uitgekomen op 195 minuten, een daling van 4 procent ten opzichte van de eerste helft van 2014. Deze daling blijft ook bestaan als er wordt vergeleken met 2013, eveneens een jaar zonder grote sportevenementen.

 

Klik hier voor het hele persbericht van SPOT.

 

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus