Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Kijker laat zich leiden door TV 


 

TV beïnvloedt het denken van de kijker meer dan andere media en zet bovendien aan tot actie.


Dat blijkt uit de extra publicatie van de resultaten van een gezamenlijk onderzoek van Deloitte, SPOT en GfK. Van de ondervraagden was 66 procent het eens met de stelling 'Televisie kan de manier waarop mensen denken meer beïnvloeden dan andere media'. Van alle Nederlanders noemt 52 procent TV als 'de manier van adverteren met de grootste invloed op mij persoonlijk'.

 

Ruim een kwart van alle Nederlanders (26 %) antwoordt dat zij de afgelopen 12 maanden actie hebben ondernomen naar aanleiding van TV reclame. Voor 18-34 jarigen is dit percentage zelfs 36 procent. Het betreft dan vaak het product kopen, met anderen over de TV reclame praten, de website bezoeken, of het product googelen.

 

Tijdens het TV kijken zijn Nederlanders vaak bezig met allerlei activiteiten. Met elkaar praten en telefoneren, maar ook op internet informatie zoeken en via social media communiceren over hetgeen ze op TV zien.

 

Klik hier voor het hele persbericht en de link naar het volledige rapport.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus