Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Televisiereclame zucht onder crisis 


 

De netto bestedingen voor televisiereclame zijn in 2008 met 3,2 procent gestegen naar 974 miljoen euro.


 

 

Dat blijkt uit de onlangs gepresenteerde netto bestedingscijfers over 2008 van SPOT, het Nederlandse kenniscentrum voor televisiereclame.  In dit totaal zijn zowel de spot- als non spot bestedingen opgenomen. De uitgaven voor non spot reclame stegen met 28 procent. Die voor de spot reclame met slechts 0,5 procent.

 

De geringe stijging bij de spot reclame is te wijten aan het slechte laatste kwartaal. Na de eerste drie kwartalen was er nog een gemiddelde groei van ongeveer 5 procent. Maar onder invloed van de financiële crisis werd de groei zo goed als teniet gedaan door de cijfers van de laatste drie maanden.

 

Klik hier voor de volledige jaarcijfers van SPOT.

 

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus