Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Mediatijd gaat vooral naar TV 


 

Nederlanders besteden het grootste deel van hun mediatijd aan TV, gevolgd door radio en daarna pas internet.


Dit blijkt uit extra analyses die SPOT door René van Beers (Tilburg University) heeft laten uitvoeren op de resultaten van het eerder gepubliceerde Media:tijd tijdbestedingsonderzoek.

 

De gemiddelde Nederlander van 13 jaar en ouder kijkt bijna drie uur per dag TV. Dit betreft live, uitgesteld en on demand TV kijken, ongeacht via welk apparaat. Radio staat met ruim twee uur per dag op de tweede plaats, gevolgd door internet. Dit laatste medium is onder jongeren in de categorie 13-19 jaar wel de grootste. Zij zijn 3,5 uur per dag online en kijken twee uur per dag TV. Lezen doen zij nauwelijks.

 

De zondag is de dag waarop het meest televisie wordt gekeken. Radio luisteren wordt juist meer op werkdagen gedaan en dat geldt ook voor internetten, mailen en het gebruik maken van social media.

 

Klik hier voor het persbericht van SPOT en hier voor de volledige presentatie van de extra analyses.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus