Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Europese generatie Y verschilt van Amerikaanse 


 

Bescherming van persoonsgegevens is voor de Europese generatie Y belangrijker dan voor dezelfde groep in de Verenigde Staten.


Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van SDL. Meer dan de helft (52%) van de respondenten uit de Verenigde Staten heeft er geen probleem mee dat merken hun persoonlijke gegevens gebruiken voor een betere klantervaring. In het Verenigd Koninkrijk is dit 37 procent, in Duitsland 28, in Noorwegen 23 en in Nederland slechts 13 procent.

 

Persoonlijke informatie wordt sneller gedeeld als er sprake is van vertrouwen in het merk, maar ook dan is Nederland ten opzichte van andere landen heel voorzichtig.

 

Voor de hele generatie Y is het van groot belang dat marketingcontent relevant is. Veel respondenten zijn bereid meer gegevens met bedrijven te delen als ze daardoor geen tijd meer hoeven te verspillen aan aanbiedingen die voor hen niet relevant zijn.

 

Voor het onderzoek, eerder dit jaar, werden 1860 hoger opgeleide personen uit generatie Y (leeftijdscategorie 18-36 jaar) met een fulltimebaan in zes regio's ondervraagd: Verenigde Staten, Australië, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland en Noorwegen.

 

Klik hier voor het hele persbericht en eerdere onderzoeksresultaten.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)