Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Hoogste ROI voor printreclame 


 

Onderzoek naar het rendement van mediakanalen wijst uit dat printreclame de hoogste Return on Investment (ROI) heeft.


Elke euro die adverteerders aan dagbladen besteden, heeft gemiddeld € 1,20 opgeleverd. De plaatsingskosten zijn dus al binnen de campagneperiode terugverdiend. Dit blijkt uit een studie van NDP Nieuwsmedia en GfK naar de effectiviteit van media-inzet. Voor tien campagnes is de meeromzet afgezet tegen de plaatsingskosten om inzicht te krijgen in het rendement van de reclame-euro.

 

Ook tijdschriften presteren uitstekend. Met 130 procent rendement hebben campagnes in tijdschriften zelfs het hoogste rendement. Ze hebben een laag, maar zeer gericht bereik.

 

Hoewel het bereik van tv en daarna radio hoog is, presteren deze kanalen met een ROI van respectievelijk 60 en 80 procent ondergemiddeld. Het massabereik biedt tv een goed uitgangspunt, maar door de overvloedige inzet neemt de effectiviteit af. Bij radio blijken vooral goed getimede, krachtige boodschappen goed te werken.

 

Klik hier voor het hele persbericht.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)