Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

TV kijken blijft stabiel 


 

Het aantal minuten dat in Nederland naar televisie wordt gekeken is stabiel gebleven in 2013.


De Nederlander keek in september 2013 gemiddeld per dag 190 minuten televisie en dat is een minuut meer dan in het voorgaande jaar. Dit blijkt uit het onderzoek 'Moving Pictures' van Stichting Kijkonderzoek (SKO) waarin een inzicht wordt gegeven in het gebruik van verschillende platformen voor het bekijken van audiovisuele content.

 

Het televisiescherm neemt met 77 procent van alle AV-kijkminuten het grootste aandeel voor haar rekening. Ten opzichte van 2012 laten de resultaten van 2013 een aantal opvallende uitkomsten zien. De grootste verschuiving is te noteren bij jongeren in de leeftijd van 13-19 jaar. Het aandeel van de smartphone groeit van 8 procent naar 15 procent. Dit lijkt ten koste te gaan van het aandeel televisiescherm en desktop.

 

Er bestaat een belangrijk verschil in kijkpatroon tussen het televisietoestel en mobiele devices. Via de laatste apparaten wordt meer gespreid over de dag naar AV-content gekeken, terwijl de televisie voornamelijk 's avonds wordt ingeschakeld. Dit beeld wijkt niet af van het voorgaande jaar.

 

Klik hier voor het hele onderzoek van SKO.

 

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)