Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Moment van reclame belangrijk voor effect 


 

Reclame tussen tv-programma's blijkt effectiever dan reclame die programma's onderbreekt.


Dat blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Neurensics, in opdracht van Ster. Positieve emoties in het brein worden minder geactiveerd als commercials een tv-programma onderbreken dan wanneer die commercials tussen de programma's door worden getoond.

 

Het programma waar omheen en de zender waarop de commercial wordt uitgezonden, heeft eveneens impact op het effect van een tv-commercial. De positieve emoties die de tv-zenders van de publieke omroep oproepen, zorgen ervoor dat de effectiviteit van een tv-campagne toeneemt. Dit geldt ook voor een programma.

 

Uit het onderzoek van Neurencics blijkt eveneens dat een kwalitatief goed programma onderbewust de positieve emoties over een tv-reclame doet toenemen. Dit effect is zelfs zo sterk dat het negatieve effect van een programmaonderbrekend reclameblok wordt gecompenseerd door het positieve effect van het televisieprogramma.

 

Klik hier voor het hele onderzoek.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus