Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

TV-bestedingen zakken, kijktijd stijgt 


 

De nettobestedingen voor TV-reclame zijn in de eerste helft van 2013 uitgekomen op 446 miljoen Euro.


Dat is een daling van 5,6 procent ten opzichte van de eerste helft van 2012. Dit blijkt uit het halfjaarrapport 2013 dat SPOT onlangs heeft gepubliceerd over de eerste helft van 2013. Ten opzichte van andere mediumtypen blijft de kracht van TV echter ongeëvenaard.

 

Ondanks het ontbreken van grote sportevenementen is de kijktijd in de eerste helft van dit jaar gestegen naar 201 minuten per dag. Na de introductie van de nieuwe populatienorm in 2007 is de kijktijd in Nederland nog niet zo hoog geweest in een eerste half jaar. Vooral de maanden januari en mei kenden een hogere kijkdichtheid dan de zelfde maanden in 2012.

 

In de eerste helft van 2013 werd 396 miljoen Euro uitgegeven aan spot advertising en 50 miljoen Euro aan non-spot advertising. In dezelfde periode hebben de SPOT zenders een gezamenlijke omzet van 6 miljoen Euro gerealiseerd op online video, een groei van maar liefst 20 procent.

 

Klik hier voor het hele rapport.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus