Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Televisierapport 2008 


 

De Stichting Promotie Televisiereclame (SPOT) heeft onlangs het Televisierapport 2008 gepubliceerd.


Daaruit blijkt onder meer dat in 2008 ruim drie uur per dag televisie wordt gekeken en dat is ongeveer evenveel als in 2007. Daarmee vult kijktijd bijna de helft van onze totale mediatijd. Op prime time kijkt 45 % van de bevolking televisie. Het gemiddelde dagbereik ligt op 81% en het dagbereik van televisiereclame op 72%.

 

De reclamebestedingen op tv stegen in 2007 met 7% tot 851 miljoen euro. In de eerste drie kwartalen van 2008 zijn deze nog verder toegenomen.

 

De lengte van de commercials is in de afgelopen jaren gedaald van 28 seconden (1999) naar 24 seconden (2008). Deze tijdsduur geldt voor een single campagne. Ongeveer een kwart van de campagnes is een twincampagne. De lengte van de gemiddelde twinspot ligt momenteel rond de 36 seconden.

 

Het volledige Televisierapport 2008 is hier te vinden.

 

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus