Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Print belangrijk voor omzet 


 

Betaalde papieren oplages maakten in 2011 een groter deel uit van de totale omzet van krantenbedrijven dan een paar jaar geleden.


Dit blijkt uit het rapport ‘Mediamonitor, mediabedrijven en mediamarkten 2011’ dat onlangs werd uitgebracht door het Commissariaat voor de Media. Deze jaarlijkse uitgave besteedt aandacht aan de markten van dagbladen, publiekstijdschriften, televisie, radio en internet en toont onderlinge verbanden tussen de bedrijven die op deze markten opereren. Dit jaar komt ook de distributiemarkt aan de orde.

 

Wanneer de markten van dagbladen, radio en televisie bij elkaar worden genomen, heeft de NPO veruit het grootste marktaandeel (65,2%). Op de tweede plaats staat TMG (42,2%) en op de derde plek De Persgroep (27,4%).

 

Dagbladen en publiekstijdschriften bereiken steeds minder mensen en de gemiddelde televisiekijktijd blijft, na een tijdelijke stijging, in 2011 steken op 191 minuten per dag. Het gebruik van internet neemt licht toe en naar radio wordt, met gemiddeld 203 minuten per dag, meer dan ooit geluisterd.

 

Klik hier voor het volledige rapport.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus