MediaMarkt » |
E-mail marketing in de lift |
|||
|
Het budget voor e-mail marketing laat een licht stijgende lijn zien ten opzichte van vorig jaar. Bij de helft van de organisaties (50%) is het budget voor e-mail marketing in 2012 gelijk gebleven ten opzichte van 2011. Bij 41 procent is het budget gestegen en 9 procent geeft aan dat het budget is gedaald. Dat blijkt uit de DM Barometer Special: ‘Geen fabels maar feiten over e-mail – Editie 2012’ van DDMA, NIMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing.
E-mail marketing wordt in een campagne door 70 procent van de organisaties gecombineerd met social media. Dit percentage is met 8 procent gestegen in vergelijking met 2011. Deze twee kanalen worden voornamelijk gecombineerd om een groter bereik te genereren (69%). Dit doel komt nu nog duidelijker naar voren dan vorig jaar (60%). Het werven van fans en volgers is voor 45 % van de organisaties het doel om de twee kanalen te combineren.
Klik hier voor het hele persbericht.
|