Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

ROI nog niet ingeburgerd 


 

Adverteerders doen nog te weinig met de return on investment (ROI) van marketingcommunicatie.


 

Dat blijkt uit een onderzoek van de Stichting tot Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame (SPOT). Het grootste deel van de adverteerders meet weliswaar veelvuldig wat de effecten zijn van gevoerde reclamecampagnes, maar doet vervolgens erg weinig met de uitkomst van de ROI-analyses. Zo worden de bevindingen onvoldoende verwerkt bij het maken van beleidskeuzes en al helemaal niet bewaard voor de toekomst.

 

Voor het ROI-onderzoek, dat werd uitgevoerd door het onderzoeksbureau Stephanus Research, zijn bij twintig marketeers en communicatiemanagers diepte-interviews afgenomen. Bovendien werd het onderzoek begeleid door een commissie van externe deskundigen.

 

Het volledige onderzoek van SPOT is hier te vinden.

 

 

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus