Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Print loont het meest 


 

Binnen het aanbod van traditionele advertentiemogelijkheden biedt print de hoogste ROI.


Dat blijkt uit een onderzoeksrapport van het Media Efficiency Panel van marktonderzoekbureau GFK. Deze studie werd onlangs gepresenteerd op het INMA European Congres.

 

Hoewel TV binnen het portfolio van GFK met gemiddeld 680 GRP’s een dominante positie inneemt, weet print een 2,5 keer zo hoge ROI te realiseren. De ROI van print bedraagt gemiddeld 0,66 procent en kan bij een goede campagne oplopen tot 1,75. De lange termijn reclame-effecten zijn daarin niet in meegerekend.

 

Ook de online campagnes zijn in het rapport geanalyseerd. Daaruit blijkt dat er van vier nieuwe mediakanalen slechts twee de ROI van print weten te evenaren. Dit zijn you tube en search.

 

Klik hier voor het hele persbericht en om het onderzoek te downloaden.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus