Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Radioreclame heeft effect 


 

Reclame op de radio blijkt ook effect te hebben als de radio slechts op de achtergrond meedraait.


Dat blijkt uit een onderzoek van RAB (Radio Advies Bureau) dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Intomart GfK. Het onderzoek toont aan dat radiocommercials effect hebben, zelfs wanneer luisteraars op hetzelfde moment informatie aan het zoeken zijn via internet. Het effect is nog groter als de inhoud van de reclame nuttig kan zijn bij het zoeken.

 

Om er achter te komen hoe effectief een radiocampagne is als luisteraars iets anders aan het doen zijn, werden 80 luisteraars van de radiostations Radio 1, Radio 2, Radio 538 en Sky Radio benaderd. Zij kregen het verzoek twee zoekopdrachten op internet uit te voeren, terwijl op de achtergrond hun favoriete radiozender met reclame was te horen. Na afloop van de opdrachten werden vragen gesteld over de commercials die voorbij waren gekomen. De deelnemers wisten niet dat het onderzoek over radio ging.

 

Klik hier voor meer over het onderzoek.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus