Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

MRI-scan toont band tussen lezer en tijdschrift 


 

Lezeressen hebben een bewezen sterke emotionele band met hun favoriete tijdschrift.


Dat blijkt uit een bijzonder onderzoek van Neurensics in opdracht van Sanoma Media onder 36 vrouwen die daarvoor in een MRI-scanner hebben gelegen.

 

Sanoma vermoedde al eerder het bestaan van een (onbewuste) lezer-bladbinding maar met behulp van traditioneel onderzoek is deze band moeilijk te bewijzen. Dankzij een techniek die functionele MRI wordt genoemd, is het mogelijk te zien wat er zich in iemands brein afspeelt bij het lezen van favoriete en minder bekende tijdschriften.

 

Het onderzoek heeft bewezen dat er een sterke lezer-bladbinding bestaat die is gebaseerd op vertrouwen. Dit vertrouwen straalt ook af op de advertenties in het blad. Voorwaarde is wel dat de reclame-uiting past binnen de bladformule. Gebleken is dat advertenties in een ‘eigen’ blad veel beter worden opgenomen dan in een willekeurig ander blad. Voor adverteerders en mediaplanners is dit belangrijke informatie.

 

Klik hier voor de brochure Het Mediabrein met alle details van het onderzoek.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)