Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Sterke merken kunnen tegen negatieve publiciteit 


 

Gevestigde, sterke merken komen niet snel in de problemen bij incidentele negatieve publiciteit.


Dat blijkt uit onderzoek van NIBAA, het Nederlands Instituut voor Brand Management in Utrecht. Sterke merken hebben het voordeel dat de consument ze kent en vertrouwt. Als er door wat voor reden dan ook ophef in de markt ontstaat over zo'n merk, doen consumenten dat bij voorkeur af als een incident.

 

Volgens Robert Huiskamp, managing director bij het onderzoeksinstituut, willen klanten negatieve berichtgeving over gevestigde merken het liefst direct vergeten omdat het in tegenspraak is met de eerder opgedane ervaringen. Het blijkt voor mensen lastig te zijn om een jarenlang opgebouwde mening te herzien op basis van een of enkele negatieve ervaringen. Het impliceert immers dat men het al die tijd bij het verkeerde eind had.

 

Wanneer een merk aanhoudend negatief in het nieuws blijft komen, heeft de consument echter geen keuze meer en wordt de mening bijgesteld. Ook over een sterk merk.

 

Klik hier voor het hele persbericht van NIBAA Institute.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus