Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Bruto Mediabestedingen licht gestegen 


 

Voorzichtig economisch herstel heeft ertoe geleid dat de totale mediabestedingen in 2010 zijn toegenomen met 3,7 procent.


Dit is een groei van € 260 miljoen. Dat blijkt uit het Jaarrapport Bruto Mediabestedingen 2010 van onderzoeksbureau Nielsen dat onlangs is uitgekomen. De toename werd vooral gerealiseerd in het tweede kwartaal als gevolg van de hoge groei van het BBP en het WK voetbal in die periode.

 

De grootste groei in 2010 kwam op naam van Out of Home met 11,9 procent, gevolgd door Bioscoop (8,6 procent), radio (8 procent) en televisie (7,9 procent). Bij de printmedia gaat het herstel na de recessie minder snel. Een uitzondering daarop vormen de dagbladen die in 2010 goed profiteerden van het WK-effect en daardoor een groei van 6 procent wisten te realiseren.

 

De door de recessie het hardst getroffen mediumtypen, zoals vaktijdschriften (-6,8 procent) zagen ook in 2010 de bestedingen verder afnemen. Publiekstijdschriften lieten het afgelopen jaar een lichte stijging van 0,7 procent zien.

 

Klik hier voor het hele persbericht.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus