Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Huis-aan-huiskranten onverminderd populair 


 

Het medium huis-aan-huiskranten presteert nog steeds uitstekend in een sterk veranderend medialandschap.


Dat blijkt uit een onderzoek van Synovate, in opdracht van Wegener Media, naar bereik, respons, waardering, leesduur en lezersprofielen onder bijna 29.000 consumenten. Huis-aan-huiskranten  zijn een sterk mediatype met een hoger totaal (90 %) en gemiddeld (81 %) bereik in vergelijking met de betaalde landelijke dagbladen en regionale dagbladen.

 

Ruim 8 van de 10 personen hebben binnen de afgelopen verschijningsinterval een huis-aan-huiskrant gelezen en er is daarbij sprake van een breed lezersprofiel. Ook voor adverteerders zijn de huis-aan-huiskranten aantrekkelijk, omdat er vaak actief op wordt gereageerd. Van de lezers heeft 42 procent naar aanleiding van een advertentie een winkel of bedrijf bezocht en 71 procent van hen heeft als belangrijkste doel een aankoop te doen.

 

Liefst 94 procent van de inwoners van een verzorgingsgebied heeft aangegeven graag huis-aan-huiskranten te ontvangen.

 

Klik hier voor het volledige onderzoeksrapport van Synovate.

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus