Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMarkt »

Topjaar voor Televisie 


 

Televisie beleeft een topjaar. De kijktijd loopt op, er wordt meer reclame gekeken en de reclamebestedingen stijgen sterk.


Dat blijkt uit het onlangs verschenen Televisierapport 2010 van SPOT, het Nederlandse kenniscentrum voor televisiereclame. Zowel in het voorjaar , als in de zomer en het najaar lag de kijktijd hoger dan in 2009. Naast de kijktijd voor het ‘live’ kijken tijdens de uitzending neemt ook de tijd toe voor het kijken op een ander tijdstip. Dit zijn de zelf opgenomen programma’s via de hard disk recorder en de programma’s die bijvoorbeeld via Uitzending Gemist worden bekeken.

 

De stijgende kijktijd maakt deel uit van een wereldwijde opwaartse trend in het televisiekijken. Door de hoge kijkdichtheid wordt ook de reclame op televisie beter bekeken. Het dagbereik van televisie ligt op 80 procent, het reclame-dagbereik op ruim 70 procent. Er wordt in 2010 ongeveer 18 minuten per dag naar reclame gekeken. In 2009 was dat 17 minuten. Dit maakt ongeveer 9 procent van de kijktijd uit.

 

Klik hier voor het volledige Televisierapport 2010.

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus