Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMakers »

ToBe Magazine

Uit het Handboek Nederlandse Pers
toBe Publishing B.V.
Doetinchemseweg 59
7007 CB Doetinchem
www.tobemagazine.nl

Oplage: 60000


Hoofdredacteur:
Mw. M.Y. Hoogendoorn

Redactie:
info@tobemagazine.nl
088-5505555

Advertentieverkoop:
info@festonmedia.nl
0314-390210


Door: Garance Bongers, Hoofdredacteur

1 oktober 2008 verschijnt er een unieke Glossy in Nederland. MCP Uitgevers en Trimedia maken samen het blad ToBe, een dikke, luxueuze glossy van 132 pagina’s met prachtige verhalen over het leven, sterfelijkheid en de dood.


 

Redactionele formule

ToBe beschikt over een unieke plaats in het Nederlandse bladenlandschap: niet eerder was er een blad dat de dood als volwaardig redactioneel onderwerp meeneemt in een blad. Daarnaast is het een mooie spannende mix: een glossy die zwaardere onderwerpen aandurft. In eerste instantie gaat ToBe 2 maal per jaar verschijnen. De eerste editie verschijnt in een oplage van 250.000 exemplaren.

 

USP’s

Een informatief, mooi geschreven blad met ontroerende, troostende en inspirerende verhalen en rubrieken

 

Doelgroep

ToBe is er voor iedere sterveling, jong of oud, voor ieder die midden in het leven staat. Daarnaast is ToBe er voor elke levensbeschouwing.

 

Waarom onze doelgroep niet zonder kan?

Hoofdredacteur Garance Bongers: ‘ToBe heeft een hele interessante redactionele formule: er staan verhalen in die allemaal zijdelings met het onderwerp ‘het leven en de dood’ te maken hebben. Op een mooie, zuivere manier. Er is bijvoorbeeld een rubriek ‘Flirten met de dood’ een serie verhalen over mensen met een beroep waarin zij ‘spelen met hun leven’ In het eerste nummer staat een prachtig interview met oorlogsfotograaf Teun Voeten. Er is een mooi, open interview met Joep van 59, hij heeft een snelgroeiende hersentumor en weet dat hij niet lang meer te leven heeft.  Maar er is ook het verrassende en grappige ‘praatjesmakers’ verhaal van kinderen die in een groepje praten over het begrip ‘dood’. ToBe wordt een blad met inspirerende, informatieve en emotionele verhalen!

Uiteraard is ToBe ook commercieel interessant: de eerste editie verschijnt meteen in oplage van 250.000 exemplaren. Ik denk dat de redactionele formule in combinatie met deze hoge oplage voor veel adverteerders, die normaal moeilijk aansluiting vinden bij een glossy, zeer interessant is.”

 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)