Inloggen:      
    Wachtwoord vergeten?

MediaMakers »

Lotje&co

Uit het Handboek Nederlandse Pers
St. Lotje&co
Bosstraat 71
3971 XB Driebergen

Oplage: 3000


Hoofdredacteur:
Mw. V. Werz

Redactie:
redactie@lotjeenco.nl

Advertentieverkoop:
adverteren@lotjeenco.nl


Door: Veronique Werz, Hoofdredacteur

Lotje&co is hét tijdschrift voor ouders van zorgintensieve kinderen. Kinderen die het leven van hun ouders totaal op z’n kop zetten. Kinderen die door hun beperking of chronische ziekte niet zonder zorg kunnen. Soms geen minuut per dag. Lotje&co is een ‘gewoon’ blad voor een bijzondere doelgroep.


Redactionele formule

Hoofdredacteur Veronique Werz: “Als moeder van een zorgintensief kind weet ik dat dit heel wat beperkingen met zich meebrengt. Maar waar we in Lotje&co de nadruk op leggen, zijn de mógelijkheden. Waar kun je ontspannen op vakantie met autistische kinderen? Welke kindermode staat ook goed in een rolstoel? Welke stappen zet je voor een mooi aangepast huis? Ook op financieel gebied is er veel mogelijk. Regelingen, belastingen en subsidies… Ze zijn er wel, maar dat moet je maar net weten. Voor uitleg en wegwijs komt dan ook veel ruimte in het blad. Minstens zo belangrijk is de erkenning en herkenning. Ouders voor ouders. Die zit in elke letter, elk woord. En natuurlijk ook een onderwerp als: hoe schud je voorbijgangers af die ongegeneerd naar jouw kind staren? (Tip 1: met humor!)

Kortom: Lotje&co biedt ouders erkenning, herkenning en verkenning. Met een positieve insteek.”

 

USP’s

Lotje&co:

  • biedt erkenning, verkenning en herkenning
  • geeft informatie en inspiratie
  • legt de focus op de mogelijkheden
  • is een ‘gewoon’ blad voor een bijzondere doelgroep
  • een tijdschrift als dit bestaat niet
  • is een cadeautje voor jezelf

 

Doelgroep

Ouders van zorgintensieve, thuiswonende kinderen in de leeftijd van 3 tot 18 jaar. Dit zijn minimaal 60.000 Nederlandse huishoudens. Daarnaast richten we ons indirect op de opa’s en oma’s, mantelzorgers, vrienden en instellingen rondom deze gezinnen.

 

Waarom de doelgroep niet zonder kan?

 “Dit is een geweldig initiatief omdat deze doelgroep altijd met vragen zit en het aandragen van de antwoorden hierop zeer welkom is.”

Paul Haarhuis, oud-proftennisser en ouder van een zorgintensief kind. 

 

 

« Vorige   Overzicht   Volgende »

 

Index
Inloggen
Zoekopdracht
PDF Link
MediaMarkt
Titelnieuws
MediaMakers
MediaFocus
 
(advertentie)